משלוח חינם בקניה מעל 149 ש״ח

אוכל לחתולים

אוכל לחתולים מומלץ: איך בוחרים נכון?


בתור קרניבורים על מלא, המזון שתבחרו עבור החתולים שלכם הוא אחת הבחירות החשובות ביותר שעליכם לעשות. תזונה נכונה ומאוזנת תשמור על בריאות החתול שלכם לטווח הארוך ובכוחה לחסוך לא מעט הוצאות רפואיות מיותרות בעתיד וכמובן סבל מיותר מהחתולים עצמם. אז איך בוחרים נכון מזון לחתולים? ובכן – על מנת שתוכלו לענות על השאלה הזו בעצמכם הכנו עבורכם מדריך מזורז עם כל הדגשים שחשוב לקחת בחשבון. לאחר מכן אתם מוזמנים להתרשם באתר ממגוון המותגים המובילים שאנו משווקים ותוכלו ליצור קשר לייעוץ אישי בכל שלב, בואו נתחיל!

צרכי התזונה הבסיסיים של חתולים

חתול היא חיה קרניבורית לחלוטין, מה שאומר שעיקר התזונה שלה הוא חלבון מן החי. ככל חתולים אינם זקוקים לפחמימות על אף שבהרבה סוגי מזון אפשר למצוא תירס, אורז וחיטה בתור רכיבים ומשלימים. תוספים אחרים שניתן למצוא בסוגי מזון שונים הם צבעי טעם ומאכל שנמצאים שם בעיקר כדי לספק את הצרכים האסתטיים שלנו בעלי החתולים. הנה הרכיבים החיוניים שחשוב לחפש בתוויות של מותגי המזון:

  • חלבון ממקור ידוע כמו בשר בקר, דגים, עוף או הודו. אם הרכיב הראשון ברשימה נקרא ״בשר״ בלבד מומלץ לחפש מותג שבו הרכיב הראשון הוא ממקור אחד ידוע. 
  • טאורין, חומצת אמינו חיונית ביותר אצל חתולים. 
  • שמות נוספים של ויטמינים, מינרלים, אנזימים וחומצות שומן. 
  • מים. 

טיפ חשוב: מומלץ לחפש גם תאריך תפוגה שמעיד על טריות המוצר. 

אוכל לחתולים יבש או רטוב?

מומחים רבים מסכימים כי הדבר הנכון הוא שילוב בין אוכל יבש ולבין אוכל רטוב לחתולים ממגוון סיבות:

  • תזונה מגוונת מבטיחה איזון תזונתי נכון יותר בעוד בסוג מזון אחד בלבד עשויים להיות חוסרים או עודפים מרכיב מסוים. 
  • האכלה בסוג מזון אחד בלבד עשויה לגרום לחתול להשתעמם ולהפחית בכמויות עם הזמן. מנגד היא גם עשויה לגרום לבררנות אצל החתול ולסוג של התמכרות לסוג אחד בלבד של מזון שקשה מאד לשבור. 
  • זה יחסית נדיר, אבל לפעמים כשמאכילים בסוג מזון אחד בלבד, חתולים עשויים לפתח אליו אלרגיה. ניתן למנוע זאת על ידי גיוון ושילוב של מספר סוגי מזון. 

אוכל לחתולים- מה שעולה בזול עכשיו יעלה ביוקר מאוחר יותר

זה בהחלט מפתה לרכוש סוגי מזון זולים יחסית עם חלבון ממקור לא ידוע (בדרך כלל מיקס של חלקי פנים ואפילו עצמות וציפורניים) שגם כוללים לרוב כמויות גבוהות של פחמימות, חומרי טעם וריח וחומרים משמרים. הטעם שמוסיפים לסוגים האלו הופך אותם לחביבים במיוחד על החתולים ועם הזמן זה בהחלט עשוי לעלות בבעיות רפואיות שיעלו לכם לא מעט כסף. 

רכיבים אחרים על התוויות שחשוב לשים אליהם לב. מעבר לרכיבים הבסיסיים שציינו, תוכלו לראות עוד רשימה ארוכה של רכיבים שאל חלקם חשוב לשים לב במיוחד: 

  • תוצרי לוואי: כדי להוזיל עלויות ולשפר את הטעם מותגים רבים מוסיפים תוצרי לוואי. בעיקר חלקים שונים של בעלי חיים כמו ציפורניים, שיניים, נוצות וכן הלאה. זה בסדר אם זה קיים אבל חשוב שזה לא יהיה המרכיב העיקרי. 
  • כימיקלים: חומרים משמרים שאינם ממקור טבעי, חומרי טעם וריח ועוד. 
  • שרף: תוסף ידוע במזון לחתולים שנמצא כמזיק לבריאותם וכיום איננו מומלץ כלל. 
  • פחמימות בכמות גבוהה: נדיר למצוא מזון ללא פחמימות כלל. אבל הוא חייב להיות בכמות קטנה יחסית. כל מוצר שבו הפחמימה מהווה מעל 50 אחוז איננו מומלץ. 

טיפ של אלופים: חפשו את החותמת Complete and Balanced על שקיות המזון. ניתן להדפיס חותמת רק במידה והאוכל עבר מבחני טעימה קפדניים ונמצא מתאים לתזונה של חתולים. וכן וכי הוא עונה על הדרישות התזונתיות המלאות של חתולים. 

לסיכום 

מכאן זה הזמן שלכם למצוא את סוג/סוגי המזון שיתאימו לחתול שלכם. אצלנו באתר תוכלו למצוא את מותגי המזון המובילים בשוק במחירים הטובים ביותר. כדאי להתייעץ עם הוטרינר שלכם לגבי תזונה ספציפית שתתאים. אנו נשמח לייעץ ולעזור לכם לבנות את התפריט המדויק והבריא ביותר. בהצלחה!


פוסטים קשורים

לקוחות יקרים, שימו לב.

הוקפצנו בצו שמונה למלחמה. 

האתר סגור להזמנות. 

דילוג לתוכן