משלוח חינם בקניה מעל 149 ש״ח

אוכל לגורים

אוכל לגורים קטנים: דגשים בסיסיים להאכלת גורי כלבים

אם אימצתם גור כלבים חמוד ממש לאחרונה וכבר יצא לכם לבלות בחנויות שונות ולהתרשם מהמבחר העצום של סוגי מזון לכלבים. אנחנו יכולים רק לנחש שזה הכניס אתכם לשוק לא קטן. איך בוחרים? מה האוכל שהכי מתאים לכלב שלי? האם מה שעולה יקר יותר הוא גם בהכרח טוב יותר ולהיפך? האם יש אוכל לגורים מיוחד?

הרבה מאד שאלות ולמצוא את התשובות זה לא תמיד פשוט. אם כך, חשוב לומר קודם כל שהסמכות הראשונה להתייעץ איתה היא הוטרינר או הוטרינרית שלכם וצריך לזכור שכל גור הוא שונה. באותה נשימה, ישנם בהחלט קווים מנחים ששווה להכיר בכל הנוגע לתזונת גורים שנדבר עליהם ממש עכשיו. רגע לפני אנחנו רוצים להזכיר שאם אתם מחפשים אוכל לגורים, כאן אצלנו באתר תוכלו למצוא את המותגים המובילים במחירים מעולים ואנו גם נשמח לייעץ לאחר שקיבלתם הכוונה מהוטרינר שלכם, מוזמנים לדבר איתנו בכל זמן!

אוכל לגורים – השנה הראשונה

  • שלב ההמלטה ועד גיל 5 שבועות– תזונת הגורים מתבססת במאה אחוז על חלב האם. ניתן גם להאכיל את הגורים בתחליפי חלב לגורים. החל מגיל 5-6 שבועות, אפשר לתת להם בהדרגה את המזון המותאם לגורים. עודדו אותם לנסות ולטעום אותו בשילוב עם חלב האם/התחליף. 
  • 6 עד 12 שבועות: גורים בשלב הזה זקוקים למזון מיוחד שיספק את כל הצרכים התזונתיים הספציפיים שלהם בגיל הזה. מזון לכלבים מבוגרים לא מתאים כלל ולא יספק לגורים את הצרכים הבסיסיים שלהם להתפתחות תקינה. גורים מזנים גדולים צריכים להתחיל עם מזון יבש סביב גיל 9-10 שבועות וגורים מזנים קטנים סביב גיל 12-13 שבועות. 
  • 3 עד 6 חודשים: בשלב הזה ניתן להוריד את כמות ההאכלות משלוש פעמיים לפעמיים ביום. הגורים מאבדים את הצורה העגלגלה וה״גורית״ שלהם סביב גיל 12 שבועות וזה הזמן הנכון לעשות את זה. 
  • 6 חודשים עד שנה: כאן חשוב להתחיל להאכיל פעמיים ביום. אם הכלב/ה עברו עיקור או סירוס בזמן הזה. לאחר ההליך יש לעבור לתזונה של כלבים בוגרים מפני שזהו מהלך שמפחית משמעותית את הצריכה האנרגטית שלהם. אצל זנים קטנים אפשר להחליף כבר סביב גיל 7-9 חודשים ואצל זנים גדולים אפשר אפילו קצת אחרי גיל שנה. 
  • גיל שנה ואילך: האכלה סדירה וקבוע (לרוב פעמיים ביום) עד גיל הזהב (סביב 9-10 שנים). 

כמה אוכל צריך לתת לגורים?

כלל האצבע הבסיסי אומר שצריך לשים לב לכלב ולא לקערת המזון. כלומר, כדי להבין אם הכמויות נכונות יש לבחון את המשקל והמצב הגופני של הכלב. לא להתעסק בשאלה האם הקערה עוד מלאה או ריקה. הכמות המדויקת היא מן הסתם אינדיבידואלית ותלויה במטבוליזם של גור, במשקל הגוף, בצרכים התזונתיים ובמבנה הגוף. אם הגור שלכם מוותר על על ארוחה מדי פעם או לא מסיים את האוכל שלו, אל חשש. יכול להיות שהוא מוכן להפחתה בכמות המזון או שפשוט הגשתם יותר מדי אוכל. שימו לב שאם אתם מפנקים בחטיפים לכלבים באופן קבוע, חשוב להכניס אותם בשקלול הכללי של כמות המזון. 

באיזה תדירות צריך להאכיל גורים? 

ממש כמו תינוקות אנושיים, גם גורי כלבים זקוקים להרבה מנות קטנות של אוכל מדי יום. כזה המותאם לצרכים התזונתיים הספציפיים שלהם בגיל צעיר. לרוב (אבל לא תמיד), כלבים ובמיוחד גורים נוטים לסיים את המזון שלהם מהר מאד. כדי למנוע גרגרנות והרגלי אכילה לא טובים, הקפידו על האכלה בשעות קבועות ובכמות קבועה ומדודה. לאחר 10-20 דקות הקפידו להרים את הצלחת. 

האם שווה לקנות מזון יקר לגורים?

אוכל לגורים שעולה יותר הוא מזון בקטגוריית פרימיום ולרוב מדובר על סוגים עם כמות עשירה יותר של רכיבים תזונתיים חיוניים. על פניו נראה שיש כאן הוצאה גדולה יותר, אך בטווח הרחוק מדובר בכלל בחיסכון. איך? מזון פרימיום הוא כאמור מזון עשיר יותר, מה שאומר שהגורים צריכים לאכול פחות ממנו כדי שהגוף יקבל את כל מה שהוא צריך. לכן, הצעד החכם הוא בהחלט להשקיע במזון פרימיום. 

מזון יבש או רטוב?

אם אתם שואלים אותנו, הדבר הנכון הוא שילוב בין מזון יבש לכלבים ואוכל רטוב לכלבים. כאשר המזון הרטוב או שימורים לכלבים הוא מזון משלים. המאפשר צריכת נוזלים מוגברת, גיוון בטעמים וחיזוק של הגוף עם ערכים תזונתיים ספציפיים. 

בסופו של דבר עם קצת ניסוי וטעייה אפשר להגיע תוך זמן קצר לנוסחת האכלה מנצחת.

למידע נוסף על האכלת גורים, המלצות על אוכל לגורים איכותי וכל שאלה אחרת שהיא. צרו קשר והמומחים שלנו יישמחו לעזור!

פוסטים קשורים

לקוחות יקרים, שימו לב.

הוקפצנו בצו שמונה למלחמה. 

האתר סגור להזמנות. 

דילוג לתוכן