משלוח חינם בקניה מעל 149 ש״ח

אוכל לכלבים

התאמת אוכל לכלבים לפי שלבי החיים

ביום המרגש שבו אימצתם את הכלב החמוד שלכם, כנראה ששברתם לא מעט את הראש בניסיון להבין מהו המזון הטוב ביותר עבורו. סביר גם להניח שמצאתם את הסוג הנכון רק אחרי תהליך לא קצר של ניסוי וטעייה. עם הזמן למדתם להכיר את הרגלי האכילה של הכלב החדש שלכם. למדתם מה עושה לו טוב ומה קצת פחות. עד לנקודה שבה כבר הגעתם למצב של ״טייס אוטומטי״ – אין צורך להתעסק יותר בצרכים התזונתיים של הכלב כי הם מאד ברורים לכם. 

אך האם ידעתם שעם הזמן הצרכים משתנים? כן, לכלבים בשלבים שונים של החיים יש צרכים תזונתיים אחרים. חשוב שנכיר אותם ונדע לתת להם מה שהם צריכים בכל תקופה. 

כאן באתר תוכלו למצוא מזון לכלבים מומלץ לכל שלבי ההתפתחות והגדילה של כלבים. אתם מוזמנים ליצור קשר לייעוץ מקצועי בכל שלב. ועכשיו, בואו נדבר על התזונה האידיאלית בכל שלבי החיים של כלבים. 

מהם צרכים תזונתיים אצל כלבים?

רכיבים תזונתיים הם חומרים שנמצאים במזון ומשמשים כמקור לאנרגיה. הרכיבים האלו חיוניים לגדילה ולהתפתחות של הכלב. כן גם ליכולת שלו לקפוץ עליכם בהתלהבות אחרי יום ארוך מחוץ לבית. ישנם סוגים שונים של רכיבים תזונתיים כמו חלבונים, שומנים, פחמימות, ויטמינים, מינרלים ועוד. בחירה של מזון איכותי המשלב את כולם תבטיח איכות לכלב וגם אריכות ימים.

אוכל לכלבים לפי שלב החיים

גורים מספר שבועות לאחר ההמלטה:

משלב ההמלטה ועד גיל מספר שבועות, תזונת הגורים מתבססת במאה אחוז על חלב האם. עם זאת, אם האמא חולה או שהגורים נפרדו מאמם מסיבות שונות. המזון המתאים הוא תחליפי חלב מסחריים לגורים. החל מגיל חודש וחצי-חודשיים פחות או יותר, אפשר להתחיל להכיר להם בהדרגה את המזון המוצק המותאם לגורים. עודדו אותם לנסות ולטעום אותו בשילוב עם חלב האם/התחליף, אך אל תכריחו אותם בכוח. 

גורים צעירים:

בגיל 5 שבועות לערך, יגמלו הגורים מחלב האם. הם יעברו באופן בלעדי למזון כלבים מוצק ולכן חשוב לבחור בסוג איכותי ומזין. אוכל לגורים בגיל הזה מכיל כמויות גדולות יותר של חלבון כדי לענות על הצרכים האנרגטיים. ברוב המקרים יש צורך ביותר האכלות של מנות קטנות, בין 3-4 לעומת 2-3 אצל כלבים בוגרים. אם בהתחלה הגורים לא ממש אוכלים ובעיקר משחקים עם המזון, נסו להרטיב אותו עם מעט מים. זה בדרך כלל יעודד אותם לאכול. 

כלבים בוגרים (1-7):

רוב זני הכלבים יגיעו לבגרות החל מגיל חצי שנה ועד לגיל שנה. חשוב לעשות את המעבר בין סוגי המזון בזמן. סוגי המזון בשלב הזה מיועדים לגדילה והתפתחות, אך בעיקר לתחזוקה ולצרכים האנרגטיים השגרתיים של הכלב. סוגי המזון לשלב החיים הזה מכילים חלבון איכותי במידה פחותה יחסית מאשר המזון של גורים וכן ויטמינים ומינרלים חשובים לשלבי החיים האלו. באתר תמצאו מגוון סוגים של מזון יבש לכלבים לכלבים בוגרים.

כלבים מגיל שבע ומעלה:

עדיין לא מדובר על כלבים קשישים . בשלב הזה בחיים ההתבגרות מתחילה לתת את אותותיה והמזון שנעניק לכלבים שלנו צריך להיות כזה שיסייע להם בתקופה הזו. מדובר על סוגי מזון ייחודיים המכילים רכיבים חיוניים המתחילים להדלדל עם הגיל. בפרט רכיבים ששומרים על בריאות השלד, העצמות והמפרקים בגוף. 

כלבים מבוגרים/סניור

בדרך כלל מדובר על כלבים בגיל 11-12 ומעלה. המזון בשלב הזה של החיים חייב להתאים לאתגרים של הגיל ולתמוך בתהליכי ההזדקנות של הגוף ובפרט בהאטת המטבוליזם. בנוסף, הרבה כלבים מתקשים בלעיסה של מזונות מוצקים בשלב הזה. שווה לבחון אפשרויות של אוכל רטוב לכלבים שמותאם לכלבים מבוגרים או הוספת מים למזון היבש. 

לא לשכוח להתאים את האוכל לצרכים הספציפיים של הכלב שלכם

מעבר לסוגי מזון המותאים באופן מדויק לשלבי החיים השונים אצל כלבים. תמצאו באתר גם מגוון סוגים של מזון רפואי איכותי שמתאים למגוון בעיות והתוויות רפואיות. בחירה של מזון מתאים בכל שלב תעזור לכלב שלכם לממש את מלוא פוטנציאל תועלת החיים שלו. חשוב מכך – תהפוך את איכות החיים שלו לטובה יותר. 

צריכים עזרה נוספת, ייעוץ והכוונה מקצועית בבחירת המזון? צרו קשר ונשמח לעזור בכל שלב!

פוסטים קשורים

לקוחות יקרים, שימו לב.

הוקפצנו בצו שמונה למלחמה. 

האתר סגור להזמנות. 

דילוג לתוכן