משלוח חינם בקניה מעל 149 ש״ח

מקלחת לחתול

מקלחת לחתולים:האם זה אפשרי ואיך עושים את זה?

חתולים לא אוהבים מים ואת זה כולם יודעים פחות או יותר. השאלה היא האם אפשר לקלח אותם והאם בכלל יש בזה צורך? מסתבר שזו אחת השאלות הנפוצות ביותר של בעלי חתולים וכזו שעולה בכל פעם שאירוע קיצוני ומלכלך מתרחש. החתול נצמד לקיר עם צבע טרי, מוצא את עצמו בקרב מאובק עם החתול של השכנים, חוזר מטונף אחרי מסע ציד ועוד שלל סיטואציות כאלו שחתולים מעורבים בהן. 

כדי לא להשאיר אתכם במתח נגיד כבר עכשיו – כן, מקלחת לחתולים זה אפשרי. עם זאת צריך לעשות בצורה חכמה ועם תכנון מראש ובהחלט לא לעשות את זה בכל מחיר. 

כאן באתר תוכלו למצוא מוצרי טיפוח והגיינה לחתול , תכשירים וציוד מתאים למקלחת לחתול. ואתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שלב בעניין. ועכשיו, בואו ננסה להבין מתי כדאי לקלח חתולים ואיך לכל הרוחות עושים זאת מבלי לאבד עין. 

האם מותר לקלח חתולים?

כן – מותר לרחוץ חתולים וזה לא מסוכן עבורם. עם זאת חשוב לזכור שחתול היא חיה נקייה מטבעה ולכן במצבים רגילים אין צורך במקלחת. במצבים מיוחדים לעומת זאת, אחרי משחק במקום מלוכלך, לאחר מכת פרעושים או תולעים המצריכה טיפול מיוחד. לעיתים סתם במקרים בהם החתול מתחיל להסריח בלי סיבה ברורה, בהחלט יש מקום למקלחת רטובה. בשאר הזמן אפשר ומומלץ לטפח את החתול באמצעות הברשת השיער או עם תכשירים לשימוש יבש.  

מקלחת לחתולים: כך תעשו זאת בצורה בטוחה ויעילה

  1. טיימינג ומיקום: כמו הרבה דברים בחיים, גם מקלחת לחתול היא עניין של תזמון ואתם חייבים למצוא את הרגע השקט והמתאים ביותר. עשו זאת כשהחתול שבע ולא ברגעי השיא של הפעילות שלו. מומלץ לעשות זאת בחדר האמבטיה או בגיגית בנקודה שקטה מחוץ לבית. גם אתם אגב צריכים להגיע עם סבלנות ואורך רוח וזו לא משימה שעושים באופן אגבי ועל הדרך. 
  2. קודם מטפלים בציפורניים: גזיזה ושיוף של הציפורניים זו פעולה שגרתית שצריך להקפיד עליה. חשוב לעשות זאת במיוחד לפני מקלחות (כדי להימנע משריטות ופציעות). אפשר לעשות זאת בעצמינו עם גוזז ייעודי או ללכת לוטרינר. כך או כך, אל תוותרו על זה לפני המקלחת, לטובתכם כמובן. 
  3. הברשת הפרווה: הברשה לפני המקלחת תקל עליכם את כל פעולת הרחצה. זה הזמן להיפטר מגושי פרווה גדולים שלא יאפשרו רחצה יעילה באמת ובאופן הזה תוכלו לסיים עם החלקים המאתגרים של המקלחת יותר מהר. 
  4. מכינים את הקרקע: זה הזמן להכין את איזור הרחצה של החתול. אפשר לעשות את זה בכיור, באמבטיה או בגיגית והדבר החשוב ביותר זה לשים משטח מונע החלקה. חתולים רגישים מאד למגע של החרסינה ולא יעמדו בשקט ובנינוחות על סוג המשטח הזה. יש למלא מים פושרים עד חמימים עד לגובה הישבן של החתול פחות או יותר. עכשיו אנחנו מגיעים לרגע האמת – המקלחת. 
  5. המקלחת: נכון, זה החלק המאתגר, אבל אם עקבתם אחר ההוראות והאווירה רגועה ונינוחה, אין סיבה שזה לא יעבור בשלום. הכניסו את החתול למים ותנו לו כמה רגעים להתרגל לתחושה. כשהוא מביע נינוחות (אפילו יחסית) אפשר להתחיל בשטיפה לפי הצעדים הבאים:
  • ניקיון של הפנים והאוזניים: השתמשו במטלית ספוגה במים ונקו בעדינות את הפנים ואת איזור האוזניים. בחלקים האלו חשוב שלא להשתמש באף תכשיר ולנקות עם מים בלבד. 
  • שטפו את הגוף: התחילו מהחלק האחורי של הגוף, מקצה הזנב עד לכיוון הצוואר. חזרו על כך מספר פעמים ובדקו שכל הגוף של החתול רטוב ומוכן לחפיפה. 
  • זה הזמן לחפוף: כעת ניתן לחפוף בעדינות את הפרווה. עסו את השמפו בתנועות מעגליות והורידו אותו אחר כך עם מים. 

טיפים של אלופים:

  • השתמשו בשמפו ותכשירים לחתולים בלבד ולעולם לא בתכשירים של בני אדם. 
  • שטפו את החתולים עם המים שבכיור/אמבטיה ולא עם הזרם, זה בדרך כלל מפחיד אותם ולא נעים להם. 
  • לא הולך? לא בכוח. לא שווה לגרום לטראומה לחתול ולהיפצע בעצמכם. הניחו לעניין ונסו שוב בהזדמנות אחרת. 

רוצים לקבל עוד טיפים ועזרה לקראת מקלחת לחתול או להתייעץ לגבי תכשירים ומוצרים לחתולים איכותיים שיעזרו? כמו כן תוכלו למצוא באתר אוכל לחתולים מומלץ . צרו קשר וצוות המומחים שלנו ישמח לעזור בכל שלב!

פוסטים קשורים

לקוחות יקרים, שימו לב.

הוקפצנו בצו שמונה למלחמה. 

האתר סגור להזמנות. 

דילוג לתוכן