משלוח חינם בקניה מעל 149 ש״ח

אילוף גורים לצרכים

אילוף גורים לצרכים- טיפים מנצחים

אילוף גורים לצרכים מחוץ לבית זה תהליך שדורש הרבה סבלנות, עקביות והתמדה. פספוסים הם חלק מהעניין תמיד, אבל אם נדע להקפיד על הדגשים העיקריים. נוכל להרגיל את הגור החמוד שלנו לפיפי וקקי בחוץ בתוך זמן קצר. 

אם אימצתם לאחרונה גור חמוד או שאתם מתכננים לאמץ בקרוב, כאן באתר תוכלו למצוא את כל המוצרים לכלבים, האביזרים והחטיפים שיעזרו לכם בתהליך. זה הזמן לעבור על הנקודות החשובות ולנסות להבין איך עושים את זה כמו שצריך. 

עקרונות לאילוף גורים לצרכים מוצלח

עיקרון 1 – יצירת רוטינה קבועה

גורים מתפתחים הכי טוב כשיש להם רוטינה קבועה וחשוב לבנות עבורם לו״ז עם זמן משחק, שינה, טיול ואוכל. כלל האצבע אומר שגור יכול להתאפק במשך כשעה עבור כל חודש בחייו. אם תקפידו להוציא אותם בזמן לפי העיקרון הזה, לא אמורות להיות תקלות מיוחדות. 

  • טיולים לעתים קרובות: לפחות פעם בשעתיים ומיד לאחר שהם מתעוררים בבוקר. במהלך ואחרי זמן המשחק ואחרי שהם אוכלים ושותים. 
  • בחרו נקודה קבועה לצרכים בחוץ: קחו את הגור ברצועה לנקודה הזו. ממש בזמן שהגור עושה את הצרכים, השתמשו בביטוי או מילה שחוזרת על עצמה, מה שבעתיד יעזור להזכיר להתפנות. 
  • צ׳פרו את הכלב בכל פעם שהוא מתפנה בחוץ: חטיפים קטנים לכלבים זה מעולה וגם מילה טובה וליטוף. חיזוק חיובי זו הדרך הטובה ביותר לקבע את ההרגלים הטובים אצל גורים וכלבים בכלל. 
  • לו״ז ארוחות מסודר: עוד כלל אצבע שחשוב להכיר – כלב שאוכל בזמנים קבועים מתפנה בזמנים קבועים. בהתאם לגיל האכילו את הגורים שלכם 2-3 ביום וצאו לטיולים בשעות קבועות. אם תקפידו על כך לאורך זמן תראו שהגור מתפנה בכל פעם באותם זמנים. 
  • הרחיקו מים לפני השינה: שעתיים-שלוש לפני שאתם הולכים לישון, הרחיקו את קערת המים מהכלב שלכם, מה שיפחית את הסיכוי לתאונות במהלך הלילה. כלבים יכולים להחזיק את הצרכים לשבע שעות בערך במהלך הלילה. אם הגור מעיר אתכם כדי להתפנות, עשו זאת בשקט, הדליקו כמה שפחות אורות ודברו איתו כמה שפחות. כשהוא מתפנה חוזרים מיד לישון, אחרת הוא עשוי לחשוב שבוקר ולהתחיל לשחק ולהשתולל. 

עיקרון 2 – פיקוח

עד כמה שניתן חשוב לפקח על הגור ולא לתת לו לפספס בתוך הבית. 

  • הגבילו את התנועה: אם אתם לא בזמן משחק או אילוף, הגבילו את תנועת הגור בבית, קישרו אותו לרצועה באורך מספיק להסתובבות חופשית כשהוא נמצא לידכם. שימו לב לסימנים המעידים על רצון להתפנות כמו רחרוח, חוסר מנוחה, שריטות של הדלת וכו׳. כשזה קורה קחו את הגור להתפנות מיד וכשהוא עושה זאת על תשכחו לצ׳פר אותו. 
  • חברו אותו לרצועה בחצר: במהלך תקופת ההילוך חצר הבית היא ממש כמו עוד חדר בתוך הבית אז לא רצוי לתת לו להסתובב חופשי, אלא לאחר שהושלם תהליך החינוך לצרכים. 
  • הגבלת תנועה כשאין אפשרות לפיקוח: אם אין לכם אפשרות לפקח על הכלב, הגבילו את מרחב התנועה שלו. גדר אילוף גורים זו אפשרות מעולה ובכלל אביזר שעוזר בתהליך של אילוף גורים לצרכים. שימו לב כי החלל מספיק גדול כדי שהכלב יוכל לעמוד, לשכב, להסתובב ולשבת. ברגע שהגעתם הביתה והוצאתם את הגור מהכלוב, קחו אותו החוצה להתפנות. 

עיקרון 3 – טעויות זה חלק מהעניין

צפו מראש לטעויות ופספוסים בבית, זה חלק מהסיפור. זה מה שצריך לעשות כשזה קורה:

  • בלי דרמה: קחו את הגור החוצה באותה שנייה לנקודה הקבועה שלו. אם הוא ממשיך לעשות צרכים שם שבחו אותו ותנו לו צ׳ופר טעים. 
  • בלי עונשים: גורים לא יבינו שהעונש שתתנו להם קשור למעשה והתניה שלילית תעבוד כאן הרבה פחות טוב ורק תחמיר את המצב.
  • אקונומיקה: נקו באופן יסודי ונטרלו את הריח. שאריות של ריח יעודדו את הגור לחזור ולעשות את הצרכים באותה הנקודה. 

עיקרון 4 – הצטיידו מראש באביזרים שיעזרו

רצועה נוחה, רתמה, חטיפים בתור צ׳ופרים, גדר אילוף גורים – מוצרים שונים יהפכו את החוויה לפשוטה ואינטואטיבית יותר. כאן באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרי אילוף לכלבים ואם תצטיידו מראש לקראת תהליך האימוץ תוכלו להתחיל כבר מהשנייה הראשונה. לא בטוחים איזה ציוד כדאי לרכוש? צרו קשר ונשמח לעזור ולענות על כל שאלה!

פוסטים קשורים

לקוחות יקרים, שימו לב.

הוקפצנו בצו שמונה למלחמה. 

האתר סגור להזמנות. 

דילוג לתוכן